Montessori zmyslové pomôcky

35 položiek celkom
Farebná drevená skladačka ČÍSLA (1)
Novinka
€25

Farebné drevené puzzle s číslami a zvieratami je skvelým patentom na učenie čísel, farieb a mien zvierat prostredníctvom zábavy už od malička.

ZA3604
Drevený vláčik ABECEDA (2)
€22

Vzdelávacia hračka v podobe vláčika so všetkými písmenami abecedy. 

ZA3603
Viga Toys Drevená edukačná hra Logické korálky malypretekar (1)
€39,90

Hra spočíva v vertikálnom usporiadaní korálok na paličkách, ako je to znázornené v priložených šablónach.

56182
Viga Toys Drevené krosno sada na tkanie
€52,50

Drevená súprava na tkanie pre deti od 3 rokov a je vyrobená z bezpečných a ekologických materiálov, umožní tvorivú, zaujímavú zábavu. 

51366
Viga Toys Drevená edukačná pyramída ANIMAL malypretekar (4)
€20,99

Skladačka je jedným z najjednoduchších a najlepších spôsobov, ako podporiť vývoj dieťaťa v ranom veku.

44007
Viga Toys Drevené geometrické mozaiky 148 ks malypretekar (1)
€29,90

Rozvojová hra bude dokonalá doma aj v materskej škole, keď sa učíte o farbách, tvaroch a osvojujete si schopnosti logického myslenia.

50029
Viga Toys Drevené kocky na počítanie malypretekar (4)
€24,99

Drevené kocky na učenie sa počítania sú jednou z popredných hračiek, ktoré umožnia vášmu dieťaťu vstúpiť do matematického sveta zaujímavých a tvorivých hier, a to v škôlke aj doma.

56166
Viga Toys Senzorická manipulačná tabuľa Krokodíl malypretekar (8)
€189,90

Vzdelávací krokodíl s množstvom rozvojových hier a aktivít pre Vaše dieťa. 

50346
Viga Toys Senzorická manipulačná tabuľa Sloník malypretekar (2)
€69,90

Tabuľka formuje hudobnú citlivosť, učí farby, tvary a precvičuje manuálne zručnosti najmenších.

50472
Drevený balančný mesiac Balancing Moon malypretekar (5)
€9,99

Vzdelávacia hračka, ktorá rozvíja u detí trpezlivosť, presnosť pohybov a logické myslenie.

KX7295
Drevená skladačka s číslami malypretekar (1)
€28,50

Vzdelávacia drevená hračka určená na oboznamovanie sa s pojmom čísla a priradenie počet prvkov k danému číslu. 

KX7200
Drevený triedič s písmenami malyptrekar (3)
€16,50

Vzdelávacia hračka, ktorá rozvíja intelekt a stimuluje rozvoj literárnej gramotnosti. 

KX6894
Drevený triedič s písmenami a číslicami malypretekar (1)
€16,40

Hrou sa dieťa naučí čísla a pravidlá základných matematických operácií, naučí sa rozpoznávať tvary a rozvíjať zručnosť logického myslenia.

KX6893
Drevený vozík s triedičom tvarov malypretekar (3)
€16,90

Skvelá vzdelávacia hračka pre deti, ktorá sa zameriava na rozlišovanie tvarov, farieb či rozvoj jemnej motoriky. 

KX6892
CLASSIC WORLD Drevená sada na krájanie ovocia malypretekar (2)
€22,60

Krájanie je bežná činnosť každodenného života, ktoré aj Vaše dieťa musí ovládať. 

CW2824
viga toys dwustronne liczydlo drewniane
€18,50

Sčítanie a odčítanie môže byť aj zábavné. Počítajte s deťmi už od raného veku. 

050022
Viga Toys Logická skladačka Zoo malypretekar (3)
€17,90

Logická skladačka pre deti s motívom zvieratiek v Zoo. Úlohou dieťaťa je ukladať kocky do stojanu tak, aby vytvorilo obrazec leva, slona, žirafy alebo zebry. 

50834
Viga Toys Logická skladačka Farma malypretekar (3)
€17,90

Drevené kocky zamerané na rozvoj jemnej motoriky a logického vnímania. 

50833
Masterkidz Magnetické bludisko Čísla 1 5 malypretekar (5)
€49,90

Edukačná drevená tabuľka s bludiskom, ktoré vedie k číslam 1 až 5. Dieťa musí pomocou magnetickému peri umiestniť farebné guľôčky do príslušných čísel.

MK08886
MasterKidz Sluchové drevené pexeso malypretekar (1)
€55

Drevené kocky, ktoré pri trasení vydávajú rôzne zvuky. Úlohou dieťaťa je nájsť dvojice kociek, ktoré vydávajú rovnaký zvuk.

MK08800
Viga Toys Drevené kocky s triedičom tvarov
€18,90

Drevené kocky Viga Toys s triedičom tvarov pre deti od 18 mesiacov, ideálne do škôlky aj domov.

50968
Hore
Ďalšie produkty

Didaktické hračky majú dôležitú funkciu v celostvom rozvoji dieťaťa, a to po všetkých stránkach - socio-emocionálna, psychomotorická a kognitívna zložka osobnosti. Je dôležité, aby deti vnímali učenie a svoj osobnostný rozvoj ako hru - hranie sa - zábava. To ponúkajú aj naše didaktické hračky a hry z penového materiálu PE Foam. Didaktické úlohy a hlavolamy majú za úlohu rozvíjať logické a kritické myslenie, kombinatorika, spoznávanie geometrických tvarov, elementárne spoznávanie čísel a písmen, základné spoje sčítania a odčítania / tvorba príkladov, spoznávanie domácich a divokých zvierat, ale aj geometrické šnúrovanie. Výnimočnosťou sú aj drevené stavebnice, z ktorých môže dieťatko zostaviť rôzne obrazce, a to podľa vlastných predstáv a fantázie.  

Všetky didaktické hračky majú jeden účel - ROZVOJ. Je potrebné, aby sa deti učili zábavnou formou už od raného veku. V budúcnosti to prinesie ovocie. 

Zásady Montessori pedagogiky vychádza z práce detí v slobodnom prostredí. Marie Montessori pozorovala deti pri práci a dospela k záveru, že najdôležitejšie sú tri veci - učiteľ (rodič), špeciálne pomôcky a príjemné či priateľské prostredie. Túžba niečo tvoriť a sám si vyrobiť sa u detí začne prejavovať už okolo tretieho roku veku. Dieťa si samo vyberie, s ktorými predmety by rado pracovalo a vonkajšie podnety vníma citlivo. Pri výbere pomôcok ho upútajú vonkajšie znaky predmetu, s ktorým chce ďalej pracovať. Rozhoduje sa podľa farby, veľkosti či tvaru. Vždy záleží na jeho skúsenostiach a senzitívne fáze, v ktorej sa práve nachádza. S deťmi môžete precvičovať navliekanie, miešanie farieb, alebo ktoré napomáha spresňovať ich jemnú motoriku. Viete, že triedenie a párovanie rôznych vecí deti nielen baví, ale napomáha rozvíjať ich intelekt? Vyberte si z našej ponuky rozvojových hračiek. 

Čo je to jemná motorika?

Jemná motorika zahŕňa motoriku prstov a artikulačných orgánov. Je riadená aktivitou drobných svalov a vypovedá o manipulačných schopnostiach dieťaťa. Zahŕňa grafomotoriku, logomotoriku, mimiku, oromotoriku a vizuomotoriku. Zložky motoriky možno deliť na pohyby spontánne, reflexné, zámerné a expresívne.
Jemná motorika je riadená aktivitou drobných svalov, jedná sa o postupné zdokonaľovanie jemných pohybov rúk, uchopovanie a manipulácia s drobnými predmetmi.

Jemná motorika zahŕňa:

  • grafomotoriku: ktorá označuje pohybovú aktivitu pri grafických činnostiach
  • logomotoriku: čo je pohybová aktivita rečových orgánov pri artikulované reči mimiku čiže motoriku mimickú, pohybovú aktivitu tváre
  • oromotoriku: pohyby dutiny ústnej
  • vizuomotoriku: ktorá sa týka pohybovej aktivity so spätnou väzbou zrakovou 

 

O matematickej gramotnosti sa dnes hovorí často, ale čo to vlastne znamená? Matematika, to nie sú len abstraktné čísla, pojmy a operácie. Sú v nej ukryté vedomosti a zručnosti potrebné v praktickom, reálnom živote. I keď to nemusí byť na prvý pohľad zrejmé, s matematikou sa stretávame naozaj často. Či už v škole, pri športe, na nákupoch alebo u praktických činností v domácnosti. Bude dieťa sprevádzať celý život, či už bude pracovať v kancelárii alebo napríklad vo svojej dielni. My všetci predsa chceme porozumieť svetu okolo seba, efektívne riešiť problémy a využívať svoje množnosti. Práve preto je potrebné a nutné rozvíjať predgramotnosť už od útleho veku. Pýtate sa AKO? No predsa hračkami!

Matematická i čitateľská gramotnosť nestojí každá oddelene, ale sú prepojené a vzájomne sa dopĺňajú. Byť matematicky gramotný znamená byť schopný pracovať s číslami, vedieť využiť vhodných matematických nástrojov v tom správnom kontexte a riešiť rôzne problémy v reálnom živote.

Ako napr.:

  • vyhľadávať, triediť a spracovávať informácie.
  • porozumieť problému a nájsť to správne riešenie.
  • formulovať a vedieť zdôvodniť svoje odpovede.
  • porozumieť dátam a grafom.
  • robiť rozhodnutia na základe faktov, logicky myslieť a uvažovať.

 

Dieťa vníma vonkajšie podnety už od narodenia, no nevedome. Navonok to u novorodenca nie je poznať, ale vedzte, že sa to čoskoro prejaví. Túto skutočnosť označila Marie Montessori za absorbujúcu myseľ, kedy dojča rozvíja svoj rozum, formuje sa jeho intelekt, jeho duša a reč. Tento rozvoj ovplyvňuje do veľkej miery prostredie, v ktorom žije. Práve tu sa vytvára možnosť pre Vás rodičia, aby ste svojmu dieťatku vytvorili čo najviac podnetné prostredie , ktoré prinesie ovocie v budúcnosti. My Vám s tým pomôžeme.

Aké je to podnetné prostredie? Také, aby mohlo prijímať vonkajšie podnety presne tak, ako opísala Márie Montessori -  ako špongia vodu. Dieťa sa vďaka Montessori pomôckam učí písmená a pod každým písmenom si má vždy niečo predstaviť.  Vedeli ste, že Marie Montessori rozdelila jazykovú výchovu do troch fáz? 1. Fáza rozprávania je ohraničená narodením až do 3,5 roka. 2. Fáza písania od 3,5 rokov do 4,5 rokov. 3.Fáza čítania od 4,5 rokov do 5,5 rokov. Jednotlivé písmená sa môže dieťa učiť až v momente, kedy hlásky počuje a tiež je dobre vyslovuje. Postupuje sa od hlásky k písmenu. Najprv určí hlásku na začiatku a na konci slova, až potom skúša povedať prostrednej hlásky. K zostavovaní slov sa používa plastická abeceda. Čítanie je zavŕšením celého procesu.

 

Pri výbere pomôcok sa dieťa prirodzene zameriava na vonkajšie znaky, ktoré ho upútajú. Zaujať ho môže farba, rozmer, tvar a váha predmetu. To, čo dieťa osloví, ovplyvňujú jeho skúsenosti a vedomosti. Tieto znaky sú zafixované a dieťa si pomôcku nevyberá náhodou. Rodičia môžu pripraviť podnetné prostredie, ale akú pomôcku dieťa zvolí, to už záleží len na ňom. 

Hračky - zmyslová pomôcka by mala zodpovedať vývinovému štádiu dieťaťa a rešpektovať jeho senzitívne fázy. Ak zvolí pomôcku správne, dokáže sa veľmi hlboko koncentrovať, a čím je koncentrácia hlbšia, tým trvalejšie budú získané poznatky. Tento stav sa nazýva polarizácia pozornosti. Vďaka sústredenej práci sa deti postupne stávajú samostatnejšími a vytrvalejšími. Samy v sebe podnecujú vôľu a chuť tvoriť. Deti sa prirodzene rozvíjajú individuálnym spôsobom a dospelý iba overí správnosť výsledku ich práce, avšak nehodnotí ju. Ak je potrebné vykonajte ukážku ešte raz. Zmyslová výchova sa stala predvojom matematiky. Za pomocou geometrických tvarov sa dieťa učí vždy jednu špecifickú vlastnosť, ktorú môže byť farba, veľkosť, tvar, teplota alebo materiál. 

 

Oboznamovanie, učenie a praktizovanie činností bežných v živote je to najlepšie, čo môžete robiť s dieťaťom. Pre predškolské dieťa je dôležité opakovať prácu s vybranými pomôckami. Inými slovami skúšať jednu aktivitu niekoľkokrát. Tento proces je podstatný na to, aby si novú činnosť osvojilo. S deťmi musí mať rodič trpezlivosť. Princíp učenie opisuje Montessori jednoduchú, ale výstižnú vetou "Daj mi čas!". Čas na to, aby sa dieťa činnosť naučilo, osvojilo si ju. Nové úkony potrebuje niekoľkokrát opakovať, aby sa v nich zdokonalilo, a potrebuje čas na to, aby mohlo praktické činnosti vykonávať správne. Predstavte si, aké to je, keď prvýkrát zaviažete šnúrku, úplne prvýkrát odomknete zámok alebo zapnete pracku na batohu. Precvičovanie týchto praktických úkonov dieťa baví a v určitej senzitívne fáze je chce skúšať neustále dookola. Rodič mu ukáže, ako veci fungujú, ako sa zatvárajú pracky alebo odomykajú zámky, a potom už záleží na dieťati, ktoré bude objavovať neprebádaný svet