Montessori zmyslové pomôcky

Najpredávanejšie

Farebná drevená skladačka ČÍSLA (1)
 
€25
Viga Toys Drevené krosno sada na tkanie
 
€52,50
Viga Toys Drevená edukačná pyramída ANIMAL malypretekar (4)
 
€20,99
Viga Toys Drevené geometrické mozaiky 148 ks malypretekar (1)
 
€29,90
Viga Toys Drevené kocky na počítanie malypretekar (4)
Viga Toys Drevené kocky na počítanie
Do týždňa (> 5 ks)
56166
 
€24,99
Drevený balančný mesiac Balancing Moon malypretekar (5)
 
€9,99
Drevený triedič s písmenami malyptrekar (3)
 
€16,50
30 položiek celkom
Farebné kartónové tehly BUNTBOX malypretekar maly staviteľ hracky hrackaren pre detičky
Bestseller
€45

Farebné kartónové tehly BUNTBOX obsahujú až 48 tehiel s rozmerom 42 cm x 19 cm x 12 cm. Sú vyrobené z recyklovateľných materiálov (100% ECO).

174-26
Drevený balančný mesiac Balancing Moon malypretekar (5)
€9,99

Vzdelávacia hračka, ktorá rozvíja u detí trpezlivosť, presnosť pohybov a logické myslenie.

KX7295
Viga Toys Drevená edukačná hra Logické korálky malypretekar (1)
€39,90

Hra spočíva v vertikálnom usporiadaní korálok na paličkách, ako je to znázornené v priložených šablónach.

56182
CLASSIC WORLD Drevená sada na krájanie ovocia malypretekar (2)
€22,60

Krájanie je bežná činnosť každodenného života, ktoré aj Vaše dieťa musí ovládať. 

CW2824
Drevený triedič s písmenami malyptrekar (3)
€16,50

Vzdelávacia hračka, ktorá rozvíja intelekt a stimuluje rozvoj literárnej gramotnosti. 

KX6894
Drevený triedič s písmenami a číslicami malypretekar (1)
€16,40

Hrou sa dieťa naučí čísla a pravidlá základných matematických operácií, naučí sa rozpoznávať tvary a rozvíjať zručnosť logického myslenia.

KX6893
Drevený vozík s triedičom tvarov malypretekar (3)
€16,90

Skvelá vzdelávacia hračka pre deti, ktorá sa zameriava na rozlišovanie tvarov, farieb či rozvoj jemnej motoriky. 

KX6892
Farebná drevená skladačka ČÍSLA (1)
€25

Farebné drevené puzzle s číslami a zvieratami je skvelým patentom na učenie čísel, farieb a mien zvierat prostredníctvom zábavy už od malička.

ZA 3604
Masterkidz Edukačná tabuľa Počítanie malypretekar (5)
€139,90

Naučiť sa počítať nebolo nikdy také ľahké! Manipulačná doska Masterkidz pomôže deťom naučiť sa počítať do 10 a vykonávať základné matematické operácie.

ME09524
Masterkidz Magnetické bludisko Čísla 1 5 malypretekar (5)
€49,90

Edukačná drevená tabuľka s bludiskom, ktoré vedie k číslam 1 až 5. Dieťa musí pomocou magnetickému peri umiestniť farebné guľôčky do príslušných čísel.

MK08886
MasterKidz Sluchové drevené pexeso malypretekar (1)
€55

Drevené kocky, ktoré pri trasení vydávajú rôzne zvuky. Úlohou dieťaťa je nájsť dvojice kociek, ktoré vydávajú rovnaký zvuk.

MK08800
Penová tabuľka Čísla malypretekar sčítanie odčítanie číslice od 0 do 10 znamienko + a =
€4,90

Penová tabuľka Čísla je náučno-vzdelávacia hra, ktorá napomáha rozvíjať elementárne matematické operácie s číslami. Rozmer tabuľky: 28 cm x 18 cm s hrúbkou 8 mm a číslicami od 0...

200088
Penová tabuľka Geometrické tvary malypretekar penové hračky pre detičky
€2,90

Penová tabuľka Geometrické tvary je náučno-vzdelávacia hra, ktorá napomáha rozvíjať elementárne matematické predstavy o geometrických tvaroch.  Rozmer tabuľky: 28 cm x...

200095
Penový Geogram malypretekar didaktické hračky hračky pre deti penové hračky rozvoj dieťaťa
Penový Geogram
Skladom (3 ks)
€2,50

Penový Geogram je hlavolam a je to zábavno-vzdelávacia hračka. Napomáha s rozvoju logického myslenia, logiky, pozornosti, tvorivej predstavivosti, zrakovému vnímaniu i...

200316
Penový Lotosgram malypretekar penové hračky didaktické hračky liesek hračky rozvoj dieťaťa
Penový Lotosgram
Skladom (2 ks)
€2,50

Penový Lotosgram je hlavolam a je to zábavno-vzdelávacia hračka. Napomáha s rozvoju logického myslenia, logiky, pozornosti, tvorivej predstavivosti, zrakovému vnímaniu i...

200323
Penový Pifagor didaktická hra hlavolam penové hračky tangram malypretekar
Penový Pifagor
Skladom (2 ks)
€2,50

Penový Pifagor je hlavolam a je to zábavno-vzdelávacia hračka. Napomáha s rozvoju logického myslenia, logiky, pozornosti, tvorivej predstavivosti, zrakovému vnímaniu i...

200941
Penový Tangram malypretekar didaktické hračky penové hračky liesek hračky hračkárstvo
Tip
Penový Tangram
Skladom (1 ks)
€2,50

Penový Tangram je hlavolam a je to zábavno-vzdelávacia hračka. Napomáha s rozvoju logického myslenia, logiky, pozornosti, tvorivej predstavivosti, zrakovému vnímaniu i...

200330
Penový Tangram Columbus EGG malypretekar penové hračky didakticke hracky hlavolamy rozvoj dieťaťa
€2,50

Penový Tangram - Columbus EGG  je hlavolam a je to zábavno-vzdelávacia hračka. Napomáha s rozvoju logického myslenia, logiky, pozornosti, tvorivej predstavivosti, zrakovému...

200309
Penový Tangram Kruh didaktické hry hlavolamy rozvoj dieťaťa malypretekar penové hračky náučné hračky
Penový Tangram - Kruh
Skladom (3 ks)
€2,50

Penový Tangram - Kruh  je hlavolam a je to zábavno-vzdelávacia hračka. Napomáha s rozvoju logického myslenia, logiky, pozornosti, tvorivej predstavivosti, zrakovému...

200286
Penový Tangram Lístok maypretekar liesek hračkárstvo didaktické hry rozvoj dieťaťa (2)
€2,50

Penový Tangram - Lístok je hlavolam a je to zábavno-vzdelávacia hračka. Napomáha s rozvoju logického myslenia, logiky, pozornosti, tvorivej predstavivosti, zrakovému vnímaniu i...

200293
Viga Toys Abeceda malypretekar
Viga Toys Abeceda
2-10 dní (3 ks)
€35,50

Senzorická tabuľka, ktorá podporuje rozvoj čitateľskej gramotnosti. 

50674
Hore
Ďalšie produkty

Didaktické hračky majú dôležitú funkciu v celostvom rozvoji dieťaťa, a to po všetkých stránkach - socio-emocionálna, psychomotorická a kognitívna zložka osobnosti. Je dôležité, aby deti vnímali učenie a svoj osobnostný rozvoj ako hru - hranie sa - zábava. To ponúkajú aj naše didaktické hračky a hry z penového materiálu PE Foam. Didaktické úlohy a hlavolamy majú za úlohu rozvíjať logické a kritické myslenie, kombinatorika, spoznávanie geometrických tvarov, elementárne spoznávanie čísel a písmen, základné spoje sčítania a odčítania / tvorba príkladov, spoznávanie domácich a divokých zvierat, ale aj geometrické šnúrovanie. Výnimočnosťou sú aj drevené stavebnice, z ktorých môže dieťatko zostaviť rôzne obrazce, a to podľa vlastných predstáv a fantázie.  

Všetky didaktické hračky majú jeden účel - ROZVOJ. Je potrebné, aby sa deti učili zábavnou formou už od raného veku. V budúcnosti to prinesie ovocie. 

Zásady Montessori pedagogiky vychádza z práce detí v slobodnom prostredí. Marie Montessori pozorovala deti pri práci a dospela k záveru, že najdôležitejšie sú tri veci - učiteľ (rodič), špeciálne pomôcky a príjemné či priateľské prostredie. Túžba niečo tvoriť a sám si vyrobiť sa u detí začne prejavovať už okolo tretieho roku veku. Dieťa si samo vyberie, s ktorými predmety by rado pracovalo a vonkajšie podnety vníma citlivo. Pri výbere pomôcok ho upútajú vonkajšie znaky predmetu, s ktorým chce ďalej pracovať. Rozhoduje sa podľa farby, veľkosti či tvaru. Vždy záleží na jeho skúsenostiach a senzitívne fáze, v ktorej sa práve nachádza. S deťmi môžete precvičovať navliekanie, miešanie farieb, alebo ktoré napomáha spresňovať ich jemnú motoriku. Viete, že triedenie a párovanie rôznych vecí deti nielen baví, ale napomáha rozvíjať ich intelekt? Vyberte si z našej ponuky rozvojových hračiek. 

Čo je to jemná motorika?

Jemná motorika zahŕňa motoriku prstov a artikulačných orgánov. Je riadená aktivitou drobných svalov a vypovedá o manipulačných schopnostiach dieťaťa. Zahŕňa grafomotoriku, logomotoriku, mimiku, oromotoriku a vizuomotoriku. Zložky motoriky možno deliť na pohyby spontánne, reflexné, zámerné a expresívne.
Jemná motorika je riadená aktivitou drobných svalov, jedná sa o postupné zdokonaľovanie jemných pohybov rúk, uchopovanie a manipulácia s drobnými predmetmi.

Jemná motorika zahŕňa:

  • grafomotoriku: ktorá označuje pohybovú aktivitu pri grafických činnostiach
  • logomotoriku: čo je pohybová aktivita rečových orgánov pri artikulované reči mimiku čiže motoriku mimickú, pohybovú aktivitu tváre
  • oromotoriku: pohyby dutiny ústnej
  • vizuomotoriku: ktorá sa týka pohybovej aktivity so spätnou väzbou zrakovou 

O matematickej gramotnosti sa dnes hovorí často, ale čo to vlastne znamená? Matematika, to nie sú len abstraktné čísla, pojmy a operácie. Sú v nej ukryté vedomosti a zručnosti potrebné v praktickom, reálnom živote. I keď to nemusí byť na prvý pohľad zrejmé, s matematikou sa stretávame naozaj často. Či už v škole, pri športe, na nákupoch alebo u praktických činností v domácnosti. Bude dieťa sprevádzať celý život, či už bude pracovať v kancelárii alebo napríklad vo svojej dielni. My všetci predsa chceme porozumieť svetu okolo seba, efektívne riešiť problémy a využívať svoje množnosti. Práve preto je potrebné a nutné rozvíjať predgramotnosť už od útleho veku. Pýtate sa AKO? No predsa hračkami!

Matematická i čitateľská gramotnosť nestojí každá oddelene, ale sú prepojené a vzájomne sa dopĺňajú. Byť matematicky gramotný znamená byť schopný pracovať s číslami, vedieť využiť vhodných matematických nástrojov v tom správnom kontexte a riešiť rôzne problémy v reálnom živote.

Ako napr.:

  • vyhľadávať, triediť a spracovávať informácie.
  • porozumieť problému a nájsť to správne riešenie.
  • formulovať a vedieť zdôvodniť svoje odpovede.
  • porozumieť dátam a grafom.
  • robiť rozhodnutia na základe faktov, logicky myslieť a uvažovať.

 

Dieťa vníma vonkajšie podnety už od narodenia, no nevedome. Navonok to u novorodenca nie je poznať, ale vedzte, že sa to čoskoro prejaví. Túto skutočnosť označila Marie Montessori za absorbujúcu myseľ, kedy dojča rozvíja svoj rozum, formuje sa jeho intelekt, jeho duša a reč. Tento rozvoj ovplyvňuje do veľkej miery prostredie, v ktorom žije. Práve tu sa vytvára možnosť pre Vás rodičia, aby ste svojmu dieťatku vytvorili čo najviac podnetné prostredie , ktoré prinesie ovocie v budúcnosti. My Vám s tým pomôžeme.

Aké je to podnetné prostredie? Také, aby mohlo prijímať vonkajšie podnety presne tak, ako opísala Márie Montessori -  ako špongia vodu. Dieťa sa vďaka Montessori pomôckam učí písmená a pod každým písmenom si má vždy niečo predstaviť.  Vedeli ste, že Marie Montessori rozdelila jazykovú výchovu do troch fáz? 1. Fáza rozprávania je ohraničená narodením až do 3,5 roka. 2. Fáza písania od 3,5 rokov do 4,5 rokov. 3.Fáza čítania od 4,5 rokov do 5,5 rokov. Jednotlivé písmená sa môže dieťa učiť až v momente, kedy hlásky počuje a tiež je dobre vyslovuje. Postupuje sa od hlásky k písmenu. Najprv určí hlásku na začiatku a na konci slova, až potom skúša povedať prostrednej hlásky. K zostavovaní slov sa používa plastická abeceda. Čítanie je zavŕšením celého procesu.

Pri výbere pomôcok sa dieťa prirodzene zameriava na vonkajšie znaky, ktoré ho upútajú. Zaujať ho môže farba, rozmer, tvar a váha predmetu. To, čo dieťa osloví, ovplyvňujú jeho skúsenosti a vedomosti. Tieto znaky sú zafixované a dieťa si pomôcku nevyberá náhodou. Rodičia môžu pripraviť podnetné prostredie, ale akú pomôcku dieťa zvolí, to už záleží len na ňom. 

Hračky - zmyslová pomôcka by mala zodpovedať vývinovému štádiu dieťaťa a rešpektovať jeho senzitívne fázy. Ak zvolí pomôcku správne, dokáže sa veľmi hlboko koncentrovať, a čím je koncentrácia hlbšia, tým trvalejšie budú získané poznatky. Tento stav sa nazýva polarizácia pozornosti. Vďaka sústredenej práci sa deti postupne stávajú samostatnejšími a vytrvalejšími. Samy v sebe podnecujú vôľu a chuť tvoriť. Deti sa prirodzene rozvíjajú individuálnym spôsobom a dospelý iba overí správnosť výsledku ich práce, avšak nehodnotí ju. Ak je potrebné vykonajte ukážku ešte raz. Zmyslová výchova sa stala predvojom matematiky. Za pomocou geometrických tvarov sa dieťa učí vždy jednu špecifickú vlastnosť, ktorú môže byť farba, veľkosť, tvar, teplota alebo materiál. 

Oboznamovanie, učenie a praktizovanie činností bežných v živote je to najlepšie, čo môžete robiť s dieťaťom. Pre predškolské dieťa je dôležité opakovať prácu s vybranými pomôckami. Inými slovami skúšať jednu aktivitu niekoľkokrát. Tento proces je podstatný na to, aby si novú činnosť osvojilo. S deťmi musí mať rodič trpezlivosť. Princíp učenie opisuje Montessori jednoduchú, ale výstižnú vetou "Daj mi čas!". Čas na to, aby sa dieťa činnosť naučilo, osvojilo si ju. Nové úkony potrebuje niekoľkokrát opakovať, aby sa v nich zdokonalilo, a potrebuje čas na to, aby mohlo praktické činnosti vykonávať správne. Predstavte si, aké to je, keď prvýkrát zaviažete šnúrku, úplne prvýkrát odomknete zámok alebo zapnete pracku na batohu. Precvičovanie týchto praktických úkonov dieťa baví a v určitej senzitívne fáze je chce skúšať neustále dookola. Rodič mu ukáže, ako veci fungujú, ako sa zatvárajú pracky alebo odomykajú zámky, a potom už záleží na dieťati, ktoré bude objavovať neprebádaný svet